Köpvillkor
Leveransvillkor För varor som finns på lager skall de finnas på ditt utlämningsställe inom en vecka övriga i regel inom 10 arbetsdagar. Vi reserverar oss för att paket kan hamna på villovägar under transporten vilket kan medföra viss försening
Vi levererar som standard med Hämtpaket Schenker men använder oss även av Postens postpaket.
Fraktkostnad Gratis frakt för köp över 700 kr. För beställningar under 700 kr tillkommer en fraktkostnad på 99 kr
Alla fraktkostnader gäller endast inom Sverige. Vill du ha varor levererade utanför Sverige så kontakta oss så får du reda på din fraktkostnad.
Ditt närmsta ombud finns att söka hos Schenker eller Posten
Vi förbehåller oss rätten att inte leverera via efterkrav (postförskott) till personer som inte uppfyller våra krav. Vi levererar i dagsläget endast till kunder i Sverige.
Betalningsvillkor Vi använder oss av PayPal som hanterar Visa, Matercard och American Express. Vi skickar även mot postförskott men då tillkommer fraktbolagets avgifter. För ej uthämtade paket debiteras fraktbolagets avgifter samt en exp.avg. på 150 kr.
Levererade varor tillhör matlagningute.se till dess produkterna är till fullo betalda.
Falska beställningar och bedrägerier/bedrägeriförsök polisanmäls direkt!
Personuppgifter De personuppgifter som tas vid beställning kommer inte att användas av tredje part utan är till för att vi skall kunna leverera till rätt person. Du har rätt till att ta del av vilka personuppgifter vi har sparade om dig, är de felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att uppgifterna ändras eller tas bort.
Konsumentköplagen matlagningute.se tillämpar konumentverkets riktlinjer och följer därför Konsumentköplagen, Köplagen och Distansavtalslagen. Som privatkonsument har du därför alla rättigheter som omnämns i köplagen, bland annat två års reklamationsrätt om du kan påvisa fabrikationsfel.
Retur och reklamation För retur och reklamation skall ni alltid kontakta oss i förväg, antingen via telefon eller e-post. Vid retur skall ni kontakta oss inom 14 dagar, du står då själv för frakterna. Ni får då även vägledning av returen då det kan skilja sig en aning beroende på vad är för typ av paket. Inga returer accepteras om ni inte i förväg har kontaktat oss. Vid reklamation står vi för frakten samt ersättningsleverans. För synlig transportskada skall ni direkt ta kontakt med posten på utlämningsstället.
|